esmaspäev, 16. november 2009

Saarde, Saaremaa ja düsgraafia

Masenduse ajab peale, kuivõrd palju leidub Eestis kirjaoskamatuid lolle.
Ma saan aru, et nõukaajal oli võimalik muukeelsetele ametnikele kärbseid pähe ajada selliste kohanimedega "mängides" nagu "Saare", "Saare(maa)" ja "Saarde", aga mingil põhjusel ei suudeta praegugi märgata (korduvat) erinevust sõnade "Saare" ja "Saarde" vahel.
Eriti hämmastav on selline tähelepanematus veel juhtudel kui "Saarde" juurde on täpsustuseks märgitud, et tegu on Pärnumaal paikneva Saarde vallaga, mitte Saare asulaga Jõgevamaal või Saare maakonnaga.
Noh, mõnel juhul muidugi on mõistetav, et ega kirjavigadest kubiseva teksti autorgi ei saa just kõige "teravam pliiats karbis" olla...


Heli:
"te kõik kolm nõnna kaisu mõmmikud siin miauuuu kui armas pilt:)"
"sobiks minu raha paberile küll ,.,.,.ja sell juhul jätaks need raha paprid endale poodi ei täiks anda ah---haaaa:)"
"kelmikas pilk sädeleb silmis aj---eeee"


Heli:
"tänan,.,.kommentaari vastus oli mmmm,.,.,. tänx"

Marko:
"Aga palun, aga palun!"

Heli:
"lahke miees jap,.,.,.,wõi oledki nii tagasi hoidlik ,.,.,.,vaatades su pilte ja segi läheb pea , nüüd teagi enam teisiti ei saa ,.,.,meid kahte lahutab vaid taevas ja maa"

Marko:
"Ohjah. Tagasihoidlikkus on voorus."

Heli:
"aga see ka hea voorus ,.,.,.,.nagu mul häbelikkus"

Marko:
"Märgata on jah..."

Heli:
"kui tihti siis ka saares käid ,.,.,."

* * * * * * * *

Vahemärkus.

Marko ütleb:
"Kurb, et mõni inimene ei oska niigi palju eesti keelt või ei oma niigi palju ajupotentsiaali, et teha vahet sõnade "Saare" ja "Saarde" vahel. Veel kurvem, kui ei olda võimelised sõna "Saarde" taga märkama täpsustust "(Pärnumaa)".


* * * * * * * *

Marko:
"Kui tihti Saardes või? Sõltub..."

Heli:
"sõltub millest ??????????? ma elan ju saares *******"

Marko:
"No minu Saardes käimised sõltuvad eelkõige tujust. Nädala-paari pärast peaksin taas seal veidi aega veetma."

Heli:
"põnev oleks näha sind salaja kuna olen piisavalt arg ,.,.,.et silma vaatada mulle meeldib olla nähtamatu"

Marko:
"Nonoh, vuajerist ve? Eks siis pead ajastama Saardes viibimise samale perioodile ja äkki märkadki kuskil mind mööda tuhisemas.
Kui silma ei meeldi vaadata, siis on muidugi päikeseprillid ka abiks."


Heli:
"ok,.,.ei tahaks ikkagi silma ka vaatada aga see raske samm kuna kardan armuda mõistad aga juttu puhuda võiks küll lahe oleks või oled vastu sellele"

Marko:
"Nonoh, eks see armumise teema selgub ikka töö käigus. Aga eks selleks on esmalt vaja Saardesse minna ju..."

Heli:
"ma ju elangi saares oma 30- aastat juba ja olen väga rahul siin nii mõnus vaikne ja rahulik"

Marko:
"Hmm. Kuskandis Saardes täpsemalt siis?"

Heli:
"oota lähen teen läpaka lahti ja sisenen sinna ratesse"

* * * * * * * *

Vahemärkus.

Marko ütleb:
"MÖH?"

Marko ütleb:
"Saad sa miskit aru?"

E. ütleb:
"Midagi nagu jääb puudu..."

E. ütleb:
"Päris aru ei saa..."


* * * * * * * *

Heli:
"orissaares ikka"

Heli:
"kus ise tavaliselt saares puhkamas käid kui siia satud"

Marko:
"Ma ei teadnudki, et Saardes on selline koht nagu Orissaare. Ma ise Metsaküla lähedal tavaliselt. Aga mitte puhkamas vaid poolenisti nagu elangi seal."

* * * * * * * *

Vahemärkus.

E. ütleb:
"Ja selleks pidi ta läpaka lahti võtma, Ratesse logima, et vaadata, et ta Orissaares on???"

Marko ütleb:
"Õhtu kisub põnevamaks kui ma arvasin..."


* * * * * * * *

Heli:
"orissaare suur alev täpselt muhu ja valjala vahel ilus koht on kus see metsaküla jääb kus kanti"

Marko:
"Ma tean Muhu ja Valjala vahepeale jäävat Orissaaret küll, aga vot seda ei suuda ma välja mõelda, et kuskohas Saardes see Orissaare on?"

* * * * * * * *

Vahemärkus.

E. ütleb:
"Mnjah... Raske uskuda, et seda jama kolmekümneaastane naine kirjutab..."

E. ütleb:
"Sa kiilutad selle tädi aju kinni nagu tinakolb sulatina."


* * * * * * * *

Heli:
"kui mandrilt tulla siis sõita üle muhu-st ja peale väikse väina tammi keerab tee kohe orissaare peale silt näitab ka seda keerulist pole seal midagi ja kui liikuda kuressare poolt siis ainult otse tullla ja silt näitab et keerab vasakule orissaarde sisse see on nüüd enne muhut"

Marko:
"No seda konkreetset Orissaaret ma tean jah. Aga Saardes?"

* * * * * * * *

Vahemärkus.

E. ütleb:
"Mnjah... Lugemisoskust tal tõesti pole..."

E. ütleb:
"Tädile tuleks siis juba ehk selgeks teha, et Eestis ei ole ainsaks keskuseks Saaremaa, on ka Saarde, Saare jne. Aga see oleks vist liiga lihtne, see lõpetaks liiga ruttu tema "ajutöö"."


* * * * * * * *

Heli:
"ok,.,.,.siis,.,.ole mõnus tsauuuuuuuu,.,."

1 kommentaar:

Triinu ütles ...

oeh...
päris valus kohe...
ytleme nii, et mõtlemisainet on. ja kahju ka. ning häbi.