reede, 11. september 2009

Ärritumine

Miks nii paljud arvavad, et kui ma midagi teravalt või irooniliselt või halvustavalt ütlen, siis olen vihane või ärritunud?

Oeh...

Vähesed on näinud mind ärritatuna, veelgi vähemad vihasena.
Ma ei viitsi, ei vaevu, ei leia põhjust ärritumiseks või vihastamiseks ning seeläbi oma närvide kulutamiseks...

See tunne on pigem tüdimus ja tülgastus, mitte ärritumine või viha.

Ning see on palju hullem kui sedasi tunnen - sest ärritumine või viha tähendaksid seda, et ma veidikenegi hoolin - tüdimus ja tülgastus aga näitavad, et mul on teemast või teemaalgatajast sügavalt ükskõik ning ma ei viitsi isegi mitte pingutada, et mingi pahameelelaadne tunne tekiks.

Seega - ärge põdege! Ma ei vihastu ega ärritu!

Küll aga peaksite järele mõtlema, kas ei oleks mõistlik oma suhtumist muuta - juhul kui soovite saavutada minu poolt positiivsemat suhtumist kui seda on tüdimus või tülgastus.

Kommentaare ei ole: