Burjaadi lammas jäigi söömata, kuna "110"-l oli meile veel üks sõnum edastada.
Mõnikümmend kilomeetrit pärast "110" lõpetamist murdusisid Hiluxil kruusateel sõites pooleks nii esiamort kui tagavedrud.
Kuidagimoodi vedas masin end lähima suurema külani ning järgnes pooleteisepäevane sunnitud peatus.
Et olime kohe Baikali ääres, siis lõime järvekaldale laagri üles.
Saime Baikali järves ujuda (mõnel meist oli see üheks reisi eesmärgiks), jälgisime äikesetormi järve kohal ja välkude sähvimist mägedes, kuulasime
maani täis paadimeeste mahlakat ropendamist kui nood oma uaziku rannavallile kinni sõitsid, vedasime selle õnnetu plekk-kuudi lõpuks liivast välja,
kogesime hommikust paduvihma ning lasime pädevamatel Hiluxi remontimisega tegeleda.
Kui masin viimaks korras, algas ralli Irkutski poole.
Selle käigus otsustas üks äsja korda tehtud vedrudest muidugi uuesti puruneda, aga midagi polnud teha, tuli sõitu jätkata.
Varemmainitud isamammuti armuhüüuhäälele lisandus kolksuv nõksatamisehääl, nagu oleks isamammut lõpuks paarilise leidnud.
Õnneks oli mitmesaja kilomeetri ulatuses enne Irkutskit valdavalt sile asfalt, kuna Vene valitsuse otsusel rajatakse Baikali äärde suur kuurortpiirkond
ning pumbatakse sinna meeletult raha infrastruktuuri (haiges uus-eesti keeles "taristu") korrastamisesse.
Punkti pani sõidule ööpimeduses kitsastel ja käänulistel mägiteedel kihutamine.
Vihmamärg asfalt, pidevad ohtlikud möödasõidud, ootamatult käänaku tagant ilmuvad vastutulevad masinad, rehvide vilin teravamates kurvides, udu ja vihm
- korraliku adrenaliinilaksu saime ka sealt.
Irkutskis põrutasime kohe Volki poolt organiseeritud majutusse, et välja puhata ning järgmise päeva autode remontimisele pühendada.
Teha on iga masina juures palju - ees ootab ju veel ligi 7000
kilomeetrit koduteed, selja taga aga 18000 kilomeetrine ränk ja masinaid purustanud seiklus.
Järgmisel päeval kes parandas Irkutski peal autosid, kes aga pead.
Tutvusime veidi linna turistilõksudega. Kuna Irkutskil on tulekul 350 aastapäev, siis vuntsitakse kõikjal maju ja tänavaid üles, turistivälimusega
külastajatelt pumbatakse aga maksimaalselt pappi välja.
Aga kõik sai autodega korda ning nüüd liigume edasi lääne suunas - KODU POOLE!!!
____________________________________
Marko "Kirjanik" Kaldur
Siberi ekspeditsiooni MAGADAN 2012 kroonik
www.magadan2012.blogspot.com
Meie asukoht online:
www.g4s.ee/4x4reisid
Kommentaare ei ole:
Postita kommentaar