BAM-i järgmise lõigu algus meenutas Kambodzha mägidzhunglit.
Kõikemattev rohelus, niiskus, udu, pilved, kitsad mägiteed. Mõnel mäeharjal peatudes avanes sarnane vaatepilt nii kaugele kui silm ulatus - vaid niiske
rohelusega mäed silmapiirini ja edasi.
Teed olid nii kitsad, et kui mõni suurem masin vastu tulnuks, siis möödasõiduvõimalust poleks olnud.
Mingi hetk tuli vastu kamp tsikliste, kel kavas reis London-Magadan.
Neilt kuulsime, et jõed edasi on läbitavad.
Mõni tund hiljem ilmnes, et see info siiski täielikult paika ei pea...
Ühe laia jõe kaldal, koolmekohal, nägime seismas ZIL-i ja kaht õnnetu olemisega selli.
Vahepealne paduvihm tõstis jõe veetaseme sedavõrd üles, et nad ei julgenud veoautoga vette minna.
Peagi seisime sama õnnetute nägudega ZIL-i kõrval.
Kuidas me ka veesügavust ei mõõtnud ja erinevaid trajektoore ei kaalunud - selge oli, et omal jõul me autod sellest jõest läbi ei sõida.
Otsekui päästeingel saabus mõni aeg hiljem jõekaldale KAMAZ liinitöölistega.
Samad vennad olid varasemalt meilt vodkat nurunud, nüüd sõitsid nad ise lähimasse külla tulivett hankima.
Veidi veenmist ning KAMAZist visati tross ja kõik kaldalseisvad masinad veeti läbi mäslevate voogude.
50 euro eest lubati ka järgmisest jõest meid läbi lohistada.
Selle käigus purunes lootusetult LC 100 vints.
Ning olimegi omadega ühes raudteekülas. Ning omadega vihma käest räästa alla saabunud.
Sest järgmistest jõgedest poleks me kuidagi üle saanud, Olegmast mitte mingi trikiga, ülejäänutest aga suurvee tõttu mitte.
Et sama päev oli ka Magadani-Raidi sünnipäev, siis lõime laagri üles raudteejaama kõrval prügimäel ja valmistusime tähistama hakkamiseks.
Seal ei lastud meil pikalt olla - üks kohalik kutsus enda juurde suvilasse ööbima.
Seal möödus poolteist päeva erinevaid lahendusi oodates ja kaaludes.
Variant on autod rongile laadida ja üle jäegmise kolme jõe end transportida lasta - et siis neljanda kaldal ootamist jätkata.
Või siis julmalt üle raudteesilla sõita ning loota, et ka järgmistest üle saame.
Või jätkata ootamist samas kohas.
Tagasiminekut pole veel eriti kaalutud.
Paari tunni jooksul peaks mingi selgus saabuma - kui aga edasi liigume, siis oleme arvatavasti päevi levist väljas.
Eks näis, mis saab...
____________________________________
Marko "KIRJANIK" Kaldur, kroonik
Siberi ekspeditsioon MAGADAN 2012
www.magadan2012.blogspot.com
Meie asukoht online:
www.g4s.ee/4x4reisid
Kommentaare ei ole:
Postita kommentaar